Sposoby dostarczenia dokumentów
Wizyta w urzędzie
Listownie, drogą pocztową
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
Osobiście
Pocztą
Wymagane dokumenty
Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
Dokument tożsamości wnioskodawcy (do wglądu),
Zagraniczny dokument stanu cywilnego wraz z urzędowym tłumaczeniem dokumentu na język polski, archiwalny akt stanu cywilnego w postaci uwierzytelnionego odpisu, wpisu lub reprodukcji – jeżeli stanowią one podstawę uzupełnienia.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego
Adres: ul. Staszica 1 ,73-130 Dobrzany
Telefon: 91 5620201 wew. 20 , e-mail: usc@dobrzany.pl
I piętro pokój nr 19
Opłaty
Opłata skarbowa - 39 zł
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie (w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 30 dni).
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się w formie czynności materialno-technicznej.
Podstawa prawna
art. 37 ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego. (Dz. U z 2020 r., poz. 463 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem tutejszego urzędu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie uzupełnienia.
Dodatkowe informacje, uwagi
Wniosek składa się do kierownika urzędu stanu cywilnego zgodnie z miejscem sporządzenia aktu, który podlega uzupełnieniu.
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.