Sposoby dostarczenia dokumentów
Wizyta w urzędzie
Sposoby odbioru dokumentów
Osobiście
Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dowód osobisty osoby zmarłej.
3. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu).
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Dobrzanach,
Adres: ul. Staszica 1 ,73-130 Dobrzany
Telefon: 91 5620201 wew. 20, e-mail: usc@dobrzany.pl
Pokój nr 19 I piętro
Opłaty
Brak opłaty
Termin i sposób realizacji
W dniu dokonania zgłoszenia.
Podstawa prawna
Art. 92 – 95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U. 2020, poz. 463 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu.
W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Stargardzie o unieważnienie aktu zgonu.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
Zgłoszenia zgonu dokonują: współmałżonek, wstępni, zstępni, krewni boczni do 4. stopnia pokrewieństwa oraz powinowaci w linii prostej do 1. stopnia.
Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu.